מה זה שיווק דיגיטלי ולמה צריך להשקיע בזה?

תוכן עניינים

שיווק דיגיטלי מתייחס למגוון רחב של אפשרויות פרסום באינטרנט. הדבר כולל קידום אתרים אורגני וממומן במנוע החיפוש של גוגל, קידום ממומן ברשתות החברתיות, פרסום ברשימות תפוצה ופרסום ביוטיוב. בשנים האחרונות מרכז הכובד של עולמות השיווק והפרסום עובר לרשת והשיווק הדיגיטלי הוא הביטוי המרכזי לכך. במאמר זה נרחיב לגבי המאפיינים השונים של מסלולי השיווק הנפוצים ונסביר למה כדאי להשקיע בהם.

שיווק דיגיטלי 

בתחום העסקי כיום שיווק דיגיטלי נחשב למרכיב בסיסי. עסקים שאינם נעזרים בערוצי השיווק הללו נותרים מאחור וסובלים מתדמית מיושנת מול מתחריהם בשוק. שיווק דיגיטלי אינו עניין תדמיתי בלבד וזוהי הדרך הקלה ביותר להגיע אל קהל לקוחות עצום שנמצא ברשת. כאשר מדובר על שיווק דיגיטלי חשוב להבחין בין ערוצי השיווק השונים והאופן שבהם מגיעים לקהל הנכון.

שיווק במנועי החיפוש

כאשר מדובר על שיווק דיגיטלי במנועי החיפוש יש להבדיל בין קידום ממומן לקידום אורגני. בשני המקרים השיווק נועד להגיע לגולשים שמחפשים מונח מסוים. קידום אורגני של אתר יכלול יצירת תוכן איכותי שיספק ערך של ממש לגולשים ברשת בתחום ספציפי. בקידום ממומן בגוגל המודעות יופנו בהתאם למונח החיפוש של הגולש והתשלום יהיה רק על מודעות שאכן הוקלקו.

רשתות חברתיות

אם בשיווק דיגיטלי במנועי החיפוש המוקד הוא מונחים שהגולשים מחפשים, כאשר מדובר על שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות הדבר מורכב יותר. בין אם מדובר בפייסבוק, טוויטר או אינסטגרם השיווק בפלטפורמות אלו ממוקד לפי קהלי יעד מבחינה דמוגרפית וגיאוגרפית, כמו גם בהתאם לתחומי עניין. קמפיין ברשתות החברתיות צריך לאפיין ולטרגט את קהל היעד הנכון.

אי אפשר להצליח לשווק ברשת ללא שימוש בכלי מדידה מתקדמים. ישנם כיום כלים ותוכנות המאפשרות לעקוב אחר כל שלבי התהליך שהגולש עובר, משלב החשיפה לפרסום ועד לשלב ההנעה לפעולה. על מנת למקסם את ההשקעה של התוכנית השיווקית, חשוב לנהל ביעילות את כל תהליך השיווק והפרסום.

שיווק דיגיטלי להצלחה עסקית

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בסוגים השונים של שיווק דיגיטלי והסברנו את ההבדל בין קידום ממומן לאורגני ואת ההבדל בין קידום במנועי החיפוש, בהתאם למילות מפתח לבין קידום ברשתות החברתיות בהתאם לקהלי יעד מובחנים. כפי שציינו, השיווק הדיגיטלי הופך לאפיק הפרסום המוביל והיעיל כיום וכדאי להשקיע בו, על מנת להגביר את החשיפה של העסק.

מוזמנים לשתף:

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את דעתכם:

בטוח תאהבו גם את:

איך לבחור קריירה?

קריירה היא סוג של עבודה שעושים בשביל החיים. זוהי מחויבות ארוכת טווח לצבור ידע, מיומנויות וניסיון בתקווה לרווח כספי. קריירה

קרא עוד »

אודות GLU:

אתר GLU מביא לכם את הכתבות הכי חמות בארץ. תוכלו לבחור את הקטגוריה המועדפת עליכם ולהישאר מעודכנים בכל זמן ובכל מקום!

  • אופנה
  • שיווק, לימודים ועסקים
  • לייף סטייל
  • אטרקציות ומשפחה
  • בית וגן
  • המגזין

יצירת קשר

דילוג לתוכן