איך לבחור קריירה?

תוכן עניינים

קריירה היא סוג של עבודה שעושים בשביל החיים. זוהי מחויבות ארוכת טווח לצבור ידע, מיומנויות וניסיון בתקווה לרווח כספי.

קריירה לוקח זמן לבנות. אנשים רבים בוחרים להתחיל בלימודים בבית הספר או בקבלת התלמדות ללא שכר לפני קבלת העבודה הראשונה שלהם.

השלב החשוב ביותר בבחירת קריירה הוא להבין מה התשוקה שלך? מה הן החוזקות שלך מה החולשות שלך? מהן המשימות שאתה הכי נהנה לעשות? מהן כמה תכונות רצויות עבור מישהו בתחום זה? כל אלו הן שאלות חשובות שיעזרו לך להבין מה עליך לעשות בחייך!

הקריירות הטובות ביותר

יש הרבה קריירות שונות שאנשים יכולים לבחור מהן בכל הנוגע למסלול הקריירה שלהם. ייתכן שחלק מהבחירות הללו אינן האידיאליות ביותר עבור מישהו שרוצה להתחיל לבנות קריירה בתחום מסוים.

הקריירות הטובות ביותר הן לא רק אלו שמכניסות הרבה כסף, אלא גם מספקות עבודה מהנה והזדמנויות צמיחה על מנת להישאר בתחום או בתעשייה לאורך זמן.

הרבה אנשים חושבים לעתים קרובות במה הם יהיו טובים כשהם חושבים על מסלול הקריירה שלהם, אבל חשוב לשקול מה הם נהנים לעשות, מכיוון שזה יעזור במציאת עבודה אידיאלית שמתאימה למערך הכישורים של האדם.

אז מי הן הקריירות הטובות ביותר? על פי סקר שנערך בקרב פנסיונרים על חיי הקריירה שניהלו בעבר עלו שני מקצועות בפער אדיר מעל כולם – פסיכולוגים ורופאים.

קריירה בתוך פסיכולוג

יש הרבה אפשרויות קריירה בפסיכולוגיה. כמה מהמשרות הפופולריות ביותר הן פסיכולוגים, יועצים, מטפלים, מאמני חיים ועובדים סוציאליים.

קריירה זו מציעה את הפוטנציאל הגבוה ביותר לצמיחה אישית, הגשמה אישית כמו גם סיפוק מקצועי והכי חשוב, כפסיכולוג תוכל לעזור לאנשים בהתמודדויות שלהם ולעורר בהם השראה להתגבר על הבעיות שלהם. בנוסף זה נחשב לאחת הקריירות הטובות ביותר בגלל המשכורות הנהדרות, שביעות הרצון מהעבודה וההזדמנויות שהיא יכולה להציע. פסיכולוגים הם אחד המקצועות המבוקשים ביותר במקום העבודה.

איך הופכים לפסיכולוג: יש צורך בתואר בפסיכולוגיה כדי להפוך לפסיכולוג, ולכן לרוב הפסיכולוגים יש תואר ראשון בפסיכולוגיה. בנוסף, רוב האנשים שרוצים להיות פסיכולוגים חייבים לעבור את בחינת רו”ח, הנערכת על ידי המועצה הלאומית לפסיכולוגים מוסמכים.

האם כדאי להיות פסיכולוג: אנשים רבים מגלים שלהיות פסיכולוג מציעה להם חירויות שאולי לא היו יכולים ליהנות ממנה ומאפשרת להם בחירה וחופש על לוח הזמנים והמיקום שלהם בעבודה.

קריירה בתוך רופא

הקריירה הטובה ביותר יכולה לגרום לך להרגיש שאתה מקבל תשלום כדי לעשות משהו שאתה אוהב. להיות רופא מורשה לוקח שנים של לימוד והכשרה לפני שאתה יכול לקבל הסמכה ולהתחיל להתאמן כאחד. זה מתחיל בתואר ראשון במדעים ורפואה, ואחריו בית ספר לרפואה שלוקח ארבע שנים. לאחר מכן, יש תושבות, שאורכת שלוש עד שש שנים נוספות, בהתאם לבחירת המומחיות שלך.

בנוסף קריירה ברפואה יכולה להיות אחד המקצועות המתגמלים ביותר, הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית. אבל זה גם מגיע עם חלק ניכר מהאתגרים שלו, כולל שעות ארוכות, לוחות זמנים בלתי צפויים ואחריות רבות מחוץ לעבודה.

האם כדאי להיות רופא? כן, זהו מקצוע שמאפשר גם בניית קריירה מרשימה, התפתחות אישית והכי חשוב עזרה לזולת.

מוזמנים לשתף:

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את דעתכם:

בטוח תאהבו גם את:

אודות GLU:

אתר GLU מביא לכם את הכתבות הכי חמות בארץ. תוכלו לבחור את הקטגוריה המועדפת עליכם ולהישאר מעודכנים בכל זמן ובכל מקום!

  • אופנה
  • שיווק, לימודים ועסקים
  • לייף סטייל
  • אטרקציות ומשפחה
  • בית וגן
  • המגזין

יצירת קשר

דילוג לתוכן