שירותי טרום סיעוד – כל מה שחשוב לדעת

תוכן עניינים

התהליך להגשת תביעת ביטוח לאומי לטיפול סיעודי עשויה להיות ארוכה ומלאת אתגרים. לא פעם, הסחבת הזו עשויה להביא עמה לא מעט תסכולים, מטבע הדברים. הזמן חולף, התביעה נגררת ובינתיים האנשים היקרים לנו אינם מקבלים את הסיוע הנדרש עבורם. במקרים כמו אלו, שירותי טרום סיעוד מעניקים מענה זמני חשוב שמשלים את החסר. לאדם מבוגר או בעל צרכים סיעודיים נדרש טיפול? כאן, נבחן איך מקבלים שירות טרום סיעודי.

אז מה זה בעצם שירות טרום סיעוד?

שירותים טרום סיעודיים נועדו עבור כל אדם הנחשב כסיעודי על פי הקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי הממתינים לאישור תביעתם. אנשי המקצוע הזמינים לשירותים אלו מעניקים טווח רחב של שירותים – מסיוע בעבודות הבית ועד לליווי במשימות תפקודיות בסיסיות כמו אכילה, מקלחת ולבישת בגדים. במידת הצורך, יסייע הצוות בשירותים טיפוליים ורפואיים ייעודיים.

כיצד מקבלים שירות טרום סיעודי?

השירותים זמינים דרך חברות הסיעוד הסמוכות לאזור מגוריך. כדי להבטיח שיהיה באפשרותך לקבל שירותים אלו במסגרת הביטוח הלאומי, יש לוודא כי קיים הסכם תקף בין המוסד לביטוח הלאומי ובין החברה הרלוונטית. לכל אורך תקופת ההמתנה לגמלת הסיעוד, יהיה זמין עבורך השירות. כלל השירותים זמינים ללא כל עלות בהיקף סיוע של שש שעות בשבוע ללא כל עלות. כדי להתחיל לקבל את השירות, ישנם כמה צעדים שנצטרך לנקוט בהם.

פגישה עם עובד סוציאלי

בראש ובראשונה, יהיה עלינו להיפגש עם עובד סוציאלי מטעם הביטוח הלאומי שיעריך את מצבו התפקודי של האדם לו נדרש הסיוע. חוות הדעת של העובד הסוציאלי היא שתקבע האם האדם זכאי לשירותי טרום סיעוד.

הגשת בקשה לשירות

לאחר קבלת חוות דעת מהעובד הסוציאלי, ניתן להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי באופן רשמי. חברת הסיעוד המשתפת עמך פעולה תוכל לסייע לך להשלים את כל תהליך הבקשה ותלווה אותך בכל הנדרש.

בחירת מטפלים סיעודיים

לאחר שתאושר הבקשה ויוסדר השירות מול חברת הסיעוד, כל שיישאר לך לעשות הוא רק למצוא את המטפלת האידיאלית לצרכים של הקרוב שלך ולהתחיל לקבל את כל העזרה הנדרשת.

מוזמנים לשתף:

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את דעתכם:

בטוח תאהבו גם את:

אודות GLU:

אתר GLU מביא לכם את הכתבות הכי חמות בארץ. תוכלו לבחור את הקטגוריה המועדפת עליכם ולהישאר מעודכנים בכל זמן ובכל מקום!

  • אופנה
  • שיווק, לימודים ועסקים
  • לייף סטייל
  • אטרקציות ומשפחה
  • בית וגן
  • המגזין

יצירת קשר

דילוג לתוכן