למה ג’וקים מתים על הגב?

תוכן עניינים

לא פעם מתקשרים אלינו ואומרים – כשהתקשרתי אליכם לא הייתי רואה כלום, עכשיו כל היום אני רואה ג’וקים מתים והפוכים על הגב, מה זה צריך להיות?? 

אז קודם כל אנחנו מדברים, מסבירים וצוחקים ביחד שאם כבר למצוא ג’וק עדיף למצוא אותו מת ועל הגב (הסיבה אגב אם אתם מתעיינים היא שתמיד היו ג’וקים רק שהלקוח.ה כנראה ישן באותו הזמן – כי הוא קם בבוקר ומצא פתאום גופת ג’וק). 

אבל יצא לכם לחשוב, למה באמת ג’וקים מתהפכים על הגב? (ספויילר – בזכות הדברת מזיקים!)

איך ג’וקים מתים בטבע?

בטבע אין כפכפים. כנראה שזאת הסיבה שלא תראו פתאום פה ושם ג’וקים מתים כשאתם בטיול רגלי בטבע. לרוב ג’וקים יאכלו על ידי הטורפים הטבעיים שלהם ולא ימצאו על הגב הפוכים או מתים באיזשהי פינה או מתחת לסלע. 

בנוסף, ג’וק בסוף ימיו, אם לא נאכל על ידי טורף לא ימות הפוך – אין ולו כוח מגנטי כזה או אחר שהופך אותו פרקדן (אני מת על המילה הזאת). 

אז איך ומדוע ג’וקים מתים על הגב?

נחזור שנייה לדוגמא עם אמא טבע – בטבע, ג’וק שטיפס למקום כזה או אחר ונפל על הגב לרוב ימצא את דרכו חזרה לקרקע, בין אם זה ע”י ענפים, זרדים, סלעים וכו’, הוא ידע להיעזר במה שנמצא כדי להתהפך חזרה ולחיות את חייו.
בבתים שלנו אם הג’וק יתהפך על הגב, לא תהיה לו עזרה ולא יהיה לו מקור מים ומזון הוא יכול למצוא את מותו רק כך בצורה טבעית. קרה לכם שירדתם למרתף אחרי הרבה זמן? (לא בגלל צבע אדום חלילה) ומצאתם ג’וקים הפוכים? (גם אם לא הדבירו שם) – זאת כנראה הסיבה. 

השפעת חומרי ההדברה על הג’וקים

חומרי ההדברה משפיעים על מערכת העצבים של הג’וקים – התוצאה הישירה שלה זה היא היפוך הג’וקים על הגב – ומאחר והג’וק לא, איך נאמר בקו הבריאות לאחר הדברה וחווה גם שיתוק בשרירים שלו (ספאזם), אין לו שום סיכוי להתהפך חזרה למצב רגיל ולהמשיך בדרכו. 

אז נכון, אחרי שקראתם את זה, יכול להיות שתרגישו קצת רחמים על הג’וק ולנו יש כלי שיעזור לכם להיפטר מהרחמים הללו – שימו לב: 

מכירים שהג’וק הפוך על הגב, אתם נוגעים בו והוא מתחיל להזיז רגליים לכל עבר ונראה שעוד שנייה הוא מתהפך עליכם? (איך הרחמים שלכם עכשיו?). 

בקיצור, להדברה – התקשרו, שלחו וואטסאפ או הזמינו אונליין – צוות מזיקיס כאן בשבילכם (וגם בשביל להסביר לכם עוד כמה עובדות נחמדות על הג’וקים). 

מה הג’וקים הנפוצים בישראל?

הג’וקים הנפוצים בישראל – ואלה שבעיקר תמצאו הפוכים על הגב הם התיקן האמריקאי והתיקן הגרמני. לכל אחד מהם התייחסות קצת שונה באופן הטיפול (תוכלו לקרוא עוד על זה בלינקים) אך יש פתרון גם לג’וקים מהתפוח הגדול וגם לג’וקים הגרמניים. 

קיימים בישראל עוד כ – 2 מיני ג’וקים (אך בכמות קטנה הרבה יותר) אלו יהיו תיקן פסים חום ותיקן מזרחי – באופן הטיפול שלנו נתייחס לתיקן פסים חום ולתיקן המזרחי כאל תיקן אמריקאי (כי גם הם מתים יחסית בקלות). 

בניגוד לכל שלושת סוגי הג’וקים ההם – התיקן הגרמני – דווקא הוא העמיד ביותר לחומרי ההדברה – לכן כדי למגר אותו נשתמש גם בריסוס, גם במלכודות שונות (מלכודות דבק עם חומרי משיכה ועוד) וגם בפיתיונות ג’ל. 

מוזמנים לשתף:

מה דעתכם על המאמר?

נשמח לשמוע את דעתכם:

בטוח תאהבו גם את:

ריסוס לבית חדש

בחירת בית חדש יכולה להיות משימה מרגשת ומאתגרת. עם זאת, מעבר לשיקולים הברורים כמו מיקום, גודל ופריסה, חשוב גם לשקול

קרא עוד »

אודות GLU:

אתר GLU מביא לכם את הכתבות הכי חמות בארץ. תוכלו לבחור את הקטגוריה המועדפת עליכם ולהישאר מעודכנים בכל זמן ובכל מקום!

  • אופנה
  • שיווק, לימודים ועסקים
  • לייף סטייל
  • אטרקציות ומשפחה
  • בית וגן
  • המגזין

יצירת קשר

דילוג לתוכן